Support
Supportfrågor för Talk partners sker via vårt Supportformulär eller telefon 08-546 474 00. För en garanterad svarstid och åtgärd behövs ett supportavtal.
Vid supportfrågor måste följande alltid uppges: Produkt och MAC-adress/serienummer
SERVICEHantering
- Begär ett RMA via vårt RMA-formulär.
- Om telefonen ska returneras förkonfigurerad måste Konfigureringsunderlag bifogas till formuläret.
- Bifoga alltid MAC-adress/serienummer.
OBS! Vi tar inte emot produkter utan RMA-nr. Insända produkter utan RMA returneras. Vid fel ej funnet utgår en felsökningsavgift.
Vänligen försäkra att returnerade produkter sänds direkt till Talk Telecom och inte till postombud för avhämtning.
DOA
För DOA gäller retur inom 5 arbetsdagar efter mottagen leverans.
Ascom IP-DECT basar & handenheter
Servicehantering på IP-Dect basar sker via Talk Telecoms RMA-flöde ovan.
Handenheter hanteras av Ascom, 
läs mer under Reparation bärbara enheter.
Gigaset/Gigaset Pro
Service & Support sker via Talk Telecoms RMA-flöde ovan.
Vid RMA-anmälan bifoga fakturakopia från Talk Telecom.

Jabra
Återförsäljare registrerar serviceärenden genom Jabra ServiceNet. Verktyget kan också användas för att kolla upp garantistatus, söka fram serienummer och göra felsökningar.
För att få tillgång till Jabra ServiceNet mailar ni till jabrasupport.se@jabra.com var noga med att ange adress, e-mailadress för faktura,
leveransadress och organisationsnummer.
Logga in på Jabras ServiceNet och för att registrera ett serviceärende, klicka på länken ”Begär ersättningsprodukt” och följ sedan instruktionerna på skärmen. Ring gärna Jabra tekniska support på tel: 08-693 09 00 innan du registrerar ditt serviceärende. På så sätt säkerställer ni att felet inte kan lösas på annat sätt.