Stäng
Startsida / Service & Support

Service & Support


Support

Supportfrågor för Talk partners sker via vårt Supportformulär eller telefon 08-546 474 00. För en garanterad svarstid och åtgärd behövs ett supportavtal.
Vid supportfrågor måste följande alltid uppges: Produkt och MAC-adress/serienummer 

Service-hantering

  1. Begär ett RMA via vårt RMA-formulär.
  2. Om telefonen ska returneras förkonfigurerad måste Konfigureringsunderlag bifogas till formuläret.
  3. Bifoga alltid MAC-adress/serienummer.

OBS! Vi tar inte emot produkter utan RMA-nr. Insända produkter utan RMA returneras. Vid fel ej funnet utgår en felsökningsavgift.
Vänligen försäkra att returnerade produkter sänds direkt till Talk Telecom och inte till postombud för avhämtning.

DOA

För DOA gäller retur inom 5 arbetsdagar efter mottagen leverans.

Ascom IP-DECT basar & handenheter

Servicehantering på IP-Dect basar sker via Talk Telecoms RMA-flöde ovan.

Handenheter hanteras av Ascom,
läs mer under Reparation bärbara enheter.LarmCom med Ascom

 

Gigaset/Gigaset Pro

Service & Support sker via Talk Telecoms RMA-flöde ovan.
Vid RMA-anmälan bifoga fakturakopia från Talk Telecom.